Trafiksikkerhed

Tilkørselsforhold til skolen

Af hensyn til de mange elever, der kommer på cykel og til fods, skal biler i tidsrummet fra kl. 7.30-14.30 benytte parkeringspladsen ved hallen til parkering, på- og aflæsning.

Uden for dette tidsrum kan det begrænsede antal parkeringspladser ved skolen benyttes.

Skolepatrulje

Skolepatruljen består af elever fra udskolingen.

Færdselslovens bestemmelser gennemgås for skolepatrulje-medlemmerne, og de får udleveret gule veste samt patruljekort, der er udstedt af politiet.

Skolepatruljen er til stede hver morgen, samt når større grupper af elever kommer eller forlader skolen.

Vi beder forældrene indskærpe deres børn, at de skal respektere anvisninger givet af skolepatruljen.

Af hensyn til børnenes sikkerhed anbefaler vi børnene at bruge stisystemet og småvejene til og fra skole og så vidt muligt undgå de større veje.

Skolepatrulje

Brug af cykelhjelm

Skolebestyrelsen har vedtaget, at alle eleverne bærer cykelhjelm, når eleverne cykler i skoletiden.

Hvis en elev ikke selv har cykelhjelm, har skolen en hjelm man kan låne.