Dronten - kulturtilbud til børn

Visionen for Dronten

”Børn og unge skal gennem involverende møder med kunst og kultur have mulighed for at være kreative og udfolde deres kreativitet på måder, som skaber værdi nu og her og senere i livet”.

Visionen udsprang i foråret 2016 af et stort ønske fra både Udvalget for Børn og Ungdom og Udvalget for Kultur og Fritid om at samarbejde om en fælles børne-kulturel indsats til børn og unge i Lejre.

En vision der nu er realiseret med Dronten, der sætter kreativiteten i fokus i dagtilbud og folkeskoler i Lejre Kommune.

Dronten er:

13 forskellige kunst- og kulturforløb pr. år. inden for kunstarterne:

Musik, scenekunst, billedkunst, litteratur, arkitektur, håndværk-  design, film og kulturhistorie.

Tre kulturforløb i dagtilbuddene og ti kulturforløb i folkeskolerne.

Hvert kulturforløb indeholder undervisning med en kunstner eller kulturformidler og foregår som regel over flere dage.

Dronte