Grønhøjgård Klub

Grønhøjgård

På vores Facebook side Grønhøjgård kan man se mange flere billeder - du kan følge linket her

INFORMATION KLUBBEN

Der kan ringes til klubben mellem kl. 14.00 og kl. 17.00.
Klubbens direkte nummer er: 23 99 53 52

Aula og Facebook:

Vi bruger ligesom skolen Aula til at sende vigtig information ud til jer på.
Derudover gør vi brug af vores lukkede facebookgruppe, som I finder her:

Det faste personale i klubben:

Christina og Magnus

Konto:

Konto til brug ved indbetaling til beskæftigelse, madkonto og ture:

Reg. nr.: 4316 Konto nr.: 12767021

OBS: Det er VIGTIGT, at I ved indbetalingen skriver barnets navn, samt hvad pengene er til!

Og et stort ønske fra os er at i indsætter lidt ”større beløb” ad gangen for at mindske det administrative arbejde hver gang der overføres fx 20 kr.

Velkommen!

Vi glæder os meget til at lære alle nye børn at kende og ser frem til et godt samarbejde!

Her kan du læse en masse praktisk info om klubben på Grønhøjgård.

I klubben er der pt. indmeldt ca. 105 børn i aldersgruppen 4.-7. klasse, og der er ansat 2 pædagoger i klubben.

Aftenåben

aftenklub

Klubben har aftenåbent mandag og torsdag mellem kl. 17.00 & 20.00.
Om aftenen er der mulighed for at tilkøbe aftensmad. Tilmelding til maden skal dog ske senest kl. 16:00 på dagen.

Det er også muligt at tilkøbe en plads i morgen SFO ved betaling af samme takst som 0.-3. klasse børnene. Tilkøber man sig denne service, vil man også kunne benytte Grønhøjgård i hele åbningstiden ved ferier - dvs. fra 6.00 til 17.00

I ferier har klubben (som regel) åbent fra kl. 10.00 til kl. 15.00.

Hvad er en klub:

Klub 1

Hygge i klubben ved pool bordet

I klubben er der ikke kontrolleret fremmøde. Det betyder ikke, at personalet ikke har opsyn med børnene – men derimod, at der er personale til at igangsætte aktiviteter og arbejde med trivsel. Børnene kan forlade klubben, når de ønsker det, men opfordres selvfølgelig til at sige farvel, når de går.

Hver eftermiddag får de unge noget at spise. Dette lette, men utrolig populære mellemmåltid ved navn ”te-bord”, må på ingen måde betragtes som et hovedmåltid. Vi har derudover en koldvandsautomat i køkkenet, som frit kan benyttes.

Omgangstone og opførsel:

Vi har en forventning om, at man respekterer hinanden og taler ordentligt. Vi vil ikke acceptere mobning eller anden form for uhensigtsmæssig adfærd.
Da klubbørnene færdes på hele Grønhøjgårds område, forventer vi, at der tages hensyn til de mindre børn i SFO’en.

Iflg. gældende lovgivning omkring fritidsklubber kan personalet bortvise et barn/ung i situationer, hvor ovenstående regler er overtrådt. Ved bortvisning vil forældrene altid blive kontaktet.

Aktiviteter:

Varierede klubaktiviteter
Klub 2

Klub 3

Klub3

Klub 4

Grønhøjgård kan tilbyde mange alsidige aktiviteter. Vi har gode udendørs forhold med bl.a. boldbaner, multibane, hoppepude og bålhus, som bruges både sommer og vinter. Indendørs er der kreativt værksted og køkken, som kan benyttes alt efter lyst og interesse. Multisalen bruges bl.a. til boldspil, fest, teater og anden optræden.

Vi har en netcafe, hvor der er 8 pc’er i netværk samt en PS4. Man har mulighed for at booke sig på disse i en halv time ad gangen.

Vi har en storskærm, som vi fx. bruger til Just Dance, film eller andet fis og ballade.

Vi samarbejder med de andre afdelinger (Kvist og Stuehuset) i forbindelse med træværkstedet, Maker space og selvfølgelig vores fælles uger.

Sidst men ikke mindst har vi et aktivitetsrum, hvor der er mulighed for at spille pool, bordtennis og bordfodbold eller bare hænge ud og heppe på vennerne.

Slikboden:

Om fredagen åbner vi for slikboden, hvor der er et bredt udvalg, som kan købes med hjem eller nydes i klubben. For at handle i denne skal man medbringe kontanter eller have lov til at bruge penge fra ”kontoen”. Fredagen er også dagen, hvor vi har fast ”fredagskonkurrence”, som ændrer sig og kan være alt fra at vende mariekiks i munden til at jonglere med en fodbold.

Klub-konto:

Hvert barn har en klub-konto, hvor man som forældre kan indsætte penge og på den måde undgå at skulle sende kontanter med til fx. aftensmad, aktiviteter og slikboden (Se konto nr. på bagsiden af denne folder).

Ture ud af huset:

Grønhøjgård råder over en 20 personers bus og tager derfor jævnligt ud af huset.

Vores ture kan både være om eftermiddagen og i aftentilbuddet. Det kan eksempelvis være ture i svømmehallen, på skater ramper, ud i det blå, bowling, biografen, fodboldkampe, teateret, shoppingture m.m.

Vilde Vulkaner sommer 2023
VildeVulkaner 3VildeVulkaner 1VildeVulkaner 3

I klubben tager vi også på weekendture og kolonier, herunder bl.a. til La landia, hyttetur samt en sommerkoloni (Vilde Vulkaner Festival).

Vi lytter til, hvad der rører sig hos vores børn og unge og ser gerne, at de kommer med forslag til aktiviteter, ture m.m. Vi prøver så vidt muligt at indfri deres forventninger til et godt klubliv.

Til nogle af vores aktiviteter og ture vil der forekomme deltagerbetaling.