Skolens liv

Traditioner og aktiviteter.

På Bramsnæsvigskolen har vi mange gode traditioner og aktiviteter hen over skoleåret, som julemarked, trivselsdag, høstfest, nytårstaffel, emneuger og meget mere.

Du kan også læse om skolens liv og hverdag i vores nyhedsbreve.

Trivselsdag:

Den første fredag i marts holder vi trivselsdag.

Trivselsdagen foregår på tværs af alder og klasser.

Vi giver hvert år trivselsdagen et tema og en overskrift, som vi skal arbejde ud fra.

Julemarked:

Det er blevet en god og fast tradition på skolen at afholde julemarked en af de sidste dage i november.

Her viser eleverne de produkter, de har fremstillet og arbejdet med i ugen op til.

Produkterne kan købes af interesserede:

Eleverne bager julesmåkager, julepynt, pyntegenstande, åbner en restaurant, viser krybbespil og mange-mange andre ting.

Det er en forrygende aften med boder, musik, højt humør og julestemning.

Julemarked

Emneuger:

To gange om året bryder vi skemaerne op og har emneuge.

Emnet i efteråret er "grønt" og vi forsøger at integrere naturen så meget som muligt.

Affaldsindsamling:

I samarbejde med Danmarks naturfredningsforening samler alle klasser skrald ind på og rundt om skolens område.

Det bliver en ordentlig bunke, som så ikke truer miljø og dyreliv.

Affaldsindsamlingen er Danmarks Naturfrednings-forenings årlige indsamling af affald i naturen.

Indsamlingen afholdes hvert år i april, hvor mange tusinde danskere frivilligt giver naturen en hånd.

Børnenes oplevelser af naturen med og uden affald giver dem en meget visuel oplevelse af – og en større forståelse for –menneskets indflydelse på den natur, som også er vores livsgrundlag.

Endelig er indsamlingen en god anledning til at sætte fokus på affald som en ressource, der skal sorteres og afleveres de rigtige steder. På den måde sparer vi både på jordens råstoffer, energi, CO2-udslip og på samfundets penge. Det handler altså også om naturens stof- og energikredsløb.

Affald

Traditioner i afdelingerne:

Ud over de faste traditioner for hele skolen har de to afdelinger også mange gode traditioner:

Ekskursioner, "ryste-sammen-tur" for den nye udskoling få dage efter skolestart hvert år, brobygning i 0.-3. klasse og mange andre spændende aktiviteter.

Elevråd:

Vi har to elevråd på skolen:

Et for de yngste i 0.-5 klasse og et for de største i 6.-9. klasse.

Formanden og næstformanden i det ældste elevråd deltager i skolebestyrelsens møder.

Elevrådet står bl.a. for skolens fastelavnstraditioner og er med til arrangere trivselsdagen.