Ny på skolen

Skal dit barn gå i skole på Bramsnæsvigskolen?

Hvis I ønsker, at jeres barn skal skifte skole og indmeldes på Bramsnæsvigskolen, kan I kontakte os på skolens tlf.nr.:

46 40 51 11 eller bruge vores mail: bvs@lejre.dk.

Vi vil gøre os umage med at tage imod jeres barn, når han eller hun starter.

På vores skole har vi mange forskellige slags børn og fælles for dem er, at vi møder dem med ønsket om, at alle elever skal føle sig som en del af fællesskabet. Vi tager os tid til at lytte til den historie barnet kommer med og vi tror på, at børn kan lære nye ting i nye sammenhænge.

Vi ved, at mange ting kan lykkes, når vi hjælpes ad med det - forældre og skole.

Skolestart i 0. klasse

Det er en stor ting at skulle starte i skole.

Både for forældre og for børnene.

Vi starter i "faste klasser" efter et langt og grundigt brobygningsforløb mellem børnehaverne og skolen og har på dne baggrund forsøgt at danne de bedst mulige klasser.

Det er altså skolen, der danner klasserne, men med god viden fra børnehavernes personale.

Hvis der er ting, der i denne forbindelse er relevante for skolen at vide, kan du skrive det i kommentarfeltet, når du indskriver dit barn på nettet.

Vi er meget opmærksomme på, at alle børn skal trives og skal have mulighed for at danne gode kammerat-/venskaber i den klasse, de går i.

Vi har forventninger til jer som forældre og til jeres barns modenhed ved skolestart, og vi ønsker ved at udtale disse forventninger, at lette overgangen fra børnehave til skole og SFO.

Generelt skal barnet udvise nysgerrighed overfor sin omverden og glæde ved at blive præsenteret overfor noget nyt. De skal være motiveret for at løse en opgave, samt vise en spirende interesse for bogstaver og tal.

Vi forventer i forældresamarbejdet

• at I sørger for at barnet møder udhvilet, veloplagt og mæt i skole.

• at I sørger for at barnet har madpakke med til en lang skoledag.

• at I sørger for at barnet har indesko og tøj med til årstiden.

• at I sørger for, at taske og penalhus er i orden.

• at I giver besked til skolen via Skoleintra omkring fravær.

• at I deltager i arrangementer omkring klassen.

Elever