Hvem er vi?

Velkommen til Bramsnæsvigskolen

På Bramsnæsvigskolen, der ligger midt i smuk natur, er der 420 herlige elever og godt 40 dygtige lærere og pædagoger.

Vi er på Bramsnæsvigskolen kendt for:

• vores gode stemning, høje humør og vores evne til at se muligheder fremfor begrænsninger
  • at vi bliver bedre og bedre til inklusionsopgaven

• vi har fokus på tidlig indsats i dansk og matematik

På Bramsnæsvigskolen arbejder vi for at skabe glæde og lyst til læring for det enkelte barn. Det gør vi gennem tilrettelæggelse af en undervisning, der retter sig imod elevernes individuelle udvikling af både faglige og sociale kompetencer.

Vi ”møder eleverne, hvor de er” og bruger den viden de bringer med ind i skolen. Anerkendende pædagogik er vores indfaldsvinkel for at bevare motivationen, øge engagementet og styrke elevernes selvværd.

På Bramsnæsvigskolen vil vi arbejde målrettet med elevernes alsidige personlige udvikling.

I denne proces højnes de sociale kompetencer, således at skolen bliver grobund for fællesskabsfølelse.

Det er grundlaget for et godt arbejdsmiljø, at alle ved, hvordan der skal ageres i relationer mennesker imellem.

Vi arbejder på at fremme tolerance og respekt for det enkelte menneske.

Trivsel og tryghed er de vigtigste forudsætninger for at skabe gensidig inspiration og lærelyst. Gennem samarbejdet mellem skolen og hjemmene afdækkes de gensidige forventninger for at øge elevernes almene sundhed.

Børn